20 iul. 2016

PRIETENIE CONSTRUCTIVĂ PE FACEBOOK


Elena DABIJA,
director CAIE
           
Cu doamna Aurora CIUCA am devenit prietene cu ajutorul Facebook-ului.
            Am primit următorul mesaj: Stimată Doamnă, după mulți ani, am ajuns ieri la Chișinau. Aseară, după ce am postat fotografiile, am observat că numele orașului a fost, pur și simplu, atasat numelui Dvs. Am considerat că este un semn și am vrut să vă spun asta. Vă felicit pentru tot ce faceți, cu atâta suflet, pentru Eminescu! Eu sunt profesor universitar (la drept) si scriu poezie.Aș vrea să vă trimit câteva volume la Centru dar nu știu adresa poștală. Cu gânduri bune, Aurora Ciuca. 21 Mai 10:14.
            Elena DABIJA: Salutare! Mulțumesc de atenție și de faptul că ati venit la Chișinău. Dacă mai sunteți încă și n-ați plecat Vă comunic adresa: Centrul Academic Internațional Eminescu. Bd. Dacia, nr. 20. Chișinău. Moldova. Tel de contact. Cu drag și respect.
            Aurora CIUCA: Doar ieri am fost la Chisinau intr-o comisie de doctorat, acum sunt in Iași dar o să vă trimit un pachet cu cărti luni, prin poștă. Vă multumesc! LA MULTI ANI!!!
            Elena DABIJA: Și eu am fost în zilele 17-18 mai la Iași la Festivalul Internațional de Poezie „Grigore Vieru”... am rămas încântată de tot ce am văzut și imaginar mai sunt acolo... două zile cu un program foarte consistent nu mi-a permis să văd orașul, dar sper să fac o călătorie în particular. Când mai veniți Vă sunt la dispoziție...
            Aurora CIUCA: Așa simt și eu, că incă sunt la Chișinau... Și Dvs. la fel, mă puteți contacta la telefon, (a indicat numărul)
            Elena DABIJA: Mulțumiri din toată inima, sănătate și toate bucuriile vieții... păcat că timpul nu poate fi oprit... fuge, fuge... și noi cu el fugim... Cunosc foarte mulți oameni de cultură și știință din România și Iași, care au fost la Centrul Eminescu, am doar amintiri frumoase.
            Aurora CIUCA: Important e să trecem frumos prin timp... și Dvs. se vede că asta faceți!
Doar așa! E minunat că ați „consemnat” multe amintiri pe Facebook și așa v-am cunoscut...
            Elena DABIJA: Să lăsăm doar urme frumoase pe acest pământ...
            Aurora CIUCA: O zi frumoasa!
            Elena DABIJA: Sunt o fanată a seviciului... pot chiar non-stop s[ muncesc și toate câte le dovedesc le fac... multe nu-mi reușesc doar din lipsă de timp... Și eu vă doresc o zi de succes cu mireasma parfumului de mai de la Chișinău! Sănătate.
            Aurora CIUCA: Dragă doamnă, V-am trimis pe adresa Centrului câteva cărti. Cea cu dedicație pentru Dvs. este o antologie din cele 3 plachete pe care le donez Centrului. Versurile de suflet sunt cele din Candele in timp. Sper să vă placă. Cu ganduri bune!
            Elena DABIJA: Vă mulțumesc din toată inima, cum le primesc vă comunic... sănătate și înaltă prețuire. Dragă Aurora, salutări și mulțumiri din toată inima pentru cărțile trimise. Le-am primit astăzi și sunt bucuroasă să le fac o prezentare pe blogul nostru.
            Am primit peste câteva zile coletul cu cărțile dăruite pentrtu colecția Centrului Academic Internațional Eminescu întitulate: Candele în timp, Elegii safice, Poezii, Tăceri. Cartea Poezii deține și un autograf „Doamnei Elena Dabija cu admirație și aleasă considerație. Aurora Ștef.Ciucă. 23 mai 2016”.
            Am citit cu mare pasiune aceste volume de poezie, și fiindcă este anotimpul verii, am găsit și o poezie întitulată Vara, care o propun spre lectură:
Miros de ierburi solitare
Ascunse-n câmpuri demodate
Se urcă iar spre cer, agale,
Îmbată bolțile curate...
Și cerul greu de-atâtea stele
Mai lasă neglijent să cadă,
În locul nopții, printre iele,
Nor auriu, ca o ofrandă.
De-a fi din nou în astă vară
Și colorate-n amintirea
Apusului ce-a stat să moară,
Flori, rătăcite de iubire,
Dansează-n ritm de vânt-de-vară
Și, murmurând refren subțire
Se logodesc a doua oară...
            Vă invit cu drag la Centrul Academic Internațional Eminescu să descoperiți tainele acestor cărți semnate de generoasa doamnă Aurora STEF.